Šta je facility management

Kompanijske Vesti

Šta je Facility menadžment i kako donosi rezultate

2 min, 20s čitanja
Deli

Važnost facility menadžmenta za održavanje komercijalnih, javnih i industrijskih objekata značajno je porasla u poslednjoj deceniji. Mnoge organizacije i kompanije prepoznale su oblast facility menadžmenta kao efikasan način upravljanja objektima, opremom i održavanjem. Za objekat je najvažnije da se kontinuirano radi na optimizaciji troškova i da se unapređuje kvalitet radnih prostora.

 

U fokusu facility menadžment aktivnosti su predviđanje kvarova i njihova prevencija. Prati se potrošnost materijala i opreme koja je sklona habanju, rade se pravovremeni i precizno planirani servisi a definiše se i vreme odziva za slučaj malfunkcija.

 

Ovaj tip upravljanja prostorom uključuje multidisciplinarne procese i aktivnosti gde je glavni cilj obezbediti integrisane usluge i pronaći sveobuhvatna rešenja za moderne i funkcionalne objekte. Mnoge aktivnosti facility menadžmenta dopunjuju primarne delatnosti biznisa na strateškom, taktičkom i operativnom nivou.

 

Esencija kvalitetne usluge je pojednostavljenje svih procesa ili aktivnosti koji doprinose neometanom poslovanju korisnika zgrade i objekta. Uz pomoć facility menadžementa, vlasnicima objekta se štedi vreme jer sve dužnosti preuzima in-house facility menadžment tim čije su usluge dostupne 24/7. Tu ubrajamo 3 glavne stavke:

 

• Usluge čišćenja, recepcije, obezbeđenja
• Opremanje i tehničko održavanje objekta kako bi sve neometano funkcionisalo na dnevnom nivou
• Održivo upravljanje objektima i zelene usluge, usluge u zimskom periodu, održavanje zelenih površina

 

Naravno, facility menadžment nudi mnogo više svojim korisnicima. Evropski standard 15221/4 sugeriše da postoji više od 80 usluga i procesa koji su deo facility menadžmenta. Prema ovom međunarodno priznatom standardu, usluge facility menadžmenta se dele u dve velike grupe.

 

Prva grupa uključuje održavanje prostora i infrastrukture koji zahtevaju svakodnevnu brigu o objektu. Druga grupa se odnosi na korisnike zgrade i organizaciju objekta čija oprema za rad treba da bude optimizovana za korišćenje, što je i jedan od glavnih benefita facility menadžmenta – korisnici objekta mogu bezbrižno da koriste radne prostore.

Pristup „svaki detalj pod kontrolom“ garantuje održivu vrednost prostora, kao i sjajno iskustvo i rasterećenost zakupaca koji ga koriste. Održiva vrednost raste sprovođenjem temeljnih procedura, strogom supervizijom i brzom i efikasnom realizacijom na terenu.

 

Divizija Facility menadžmenta u sklopu kompanije Marera Property Management obuhvata usluge čišćenja, tehničko održavanje, usluge recepcije, usluge obezbeđenja, održivo upravljanje objektima i zelene usluge, pejzažnu arhitekturu i održavanje zelenih površina, kao i usluge u zimskom periodu.

 

Marera Property Management je jedina kompanija na tržištu koja ima sveobuhvatne in-house facility menadžment usluge dostupne 24/7, bez potrebe za outsource timovima. Usluga facility menadžmenta mora da bude na vrhunskom nivou, bilo da se radi o pojedinačnim uslugama ili integrisanim rešenjima.

 

Newsletter

Prijavite se za naš newsletter da biste dobijali najnovije informacije o našim uslugama i sjajnom sadržaju iz našeg magazina